Oppdatert 17. januar 2023
Nå installeres det fiber på Høgreina. Du har sikker sett at du har en kveil med kabel hengende under verandaen eller utenfor stuevinduet. Denne skal nå føres inn der den eksisterende kabelen ligger. Den gamle kontakten du har skal byttes ut med en hjemmesentral. Da-Tel AS er engasjert på vegne av Telia for å utføre denne jobben. Da-Tel starter allerede 10. januar med å ringe beboere og gjør avtale direkte når de kan komme. De starter med tun 4 og 5. Hele borettslaget skal være koblet på i løpet av første kvartal (rundt påsketider).
På installasjonsdagen
Det er viktig at noen er til stede på avtalt tidspunkt slik at montøren får tilgang til boligen. For at installasjonen skal gå raskest mulig setter vi pris på om møbler etc. ryddes bort fra området der eksisterende utstyr fra Telia er montert.
Montøren vil installere ny hjemmesentral og sette igjen ny TV boks til de som trenger dette.
Etter installasjonen vil det gå en melding til Telia om at akkurat du har fått installert. Hver tirsdag vil en person fra Telia komme rundt til de som har fått installert fiber. Har du problem så vil denne personen hjelpe deg.
Du kan fortsatt ringe delivery support på 21906050, som er bemannet mellom 08:00-16:00, mandag-fredag. De kan svare på generelle spørsmål og gi deg tips og råd.
En komplett veiledning ligger også på Telia sine nettsider. De fleste har koblet opp egne tv-bokser tidligere, så det skal i utgangspunktet gå greit.
Det finnes også en QR kode på de nye boksene. Hold kameraet på mobilen over koden så kommer det opp en lenke hvor all om oppsett vil være.